سطر هفتم

سطر هفتم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

.

چهارشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۵، ۰۴:۱۴ ق.ظ

«رالف عزیز؛
همانطور که قول داده بودم سی فصل (صد و هفتاد صفحه) از اولین جلد داستان فانتزی‌ام را به‎پیوست تقدیم می‌کنم. نام این کتاب «بازی تاج و تخت» و قرار است در پایان تبدیل به اولین جلد یک تریلوژی با نام «آوازی از یخ و آتش» بشود. چنانکه می‌دانی من خطوط اصلی داستانهایم را هرگز پیش از نوشتن مشخص نمی‌کنم، چرا که اگر بدانم داستان قرار است به کدام سمت و سو برود لذت نوشتن را از دست خواهم داد. گرچه کم و بیش ایده‌هایی دربارهی کم و کیف دنیای داستان دارم و سرنوشت نهایی بعضی از شخصیتهای اصلی را نیز می‌دانم.»
از نامه‎ی "جورج ریموند ریچارد مارتین" به وکیل ادبی‌اش رالف ام. ویچینانزا که در تاریخ 7 دسامبر سال 1993 نوشته شده بود.


+ .


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۳/۲۶
لیلی

Game of Thrones

نظرات (۱)

در آغاز ...

بی صبرانه منتظر جلد آخرم . هر چند سریال جلوتر افتاده , اما در مورد بعضی کاراکتر ها و حوادث مثل کتاب عمل نکرده . ترجیحم اول فقط به کتاب بود - شاید چون اول کتاب را خوندم و بعد فصل اول سریال دیدم - , اما سریال از یه جایی خیلی چشمگیر شد. مثلن از بیچاره و انسانی تر شدن کاراکتر جیمی یا ... خیلی زیادن بعدن حرف بزنیم :)

- پیشنهاد میکنم سریال peaky blinders  و لوتر را هم ببینی . هر دو از کارهای bbc هست و خیلی خوب  ;)
پاسخ:
طی مطالعاتی که این چندروزه، بعد از تمام شدنِ آخرین اپیزود سیزن پنج، داشتم، دلم بدجوری خوندن این سری کتاب‎ها رو خواسته (خواستنیِ غیرمنتظره!). و متوجه شدم که کتاب در خیلی موارد و در مورد خیلی از شخصیت‎ها، متفاوت از سریال بوده (چه خوب که چاپ کتاب هم‎زمان و موازی سریاله و جا برای شوک‎ها باقی‎ست... مثلا همه‎ی گمانه‎زنی‎های یکی سال گذشته در مورد سرنوشت جان اسنو) برخلافِ مثلا هری پاتر یا لرد آو د رینگز که هیجان به تصویر کشیدنِ سری کتاب‎ها فقط همراه با خوانندگانی که تبدیل به بینندگان شدند همراه بوده.

مرسی از پیشنهاد :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی