سطر هفتم

سطر هفتم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

سینمای ما

سه شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۴، ۰۵:۱۴ ب.ظ

برای سال آینده‎ی سینمایی‎، این‎ها جزو فیلم‎هایی هستند که حتما تماشایشان خواهم کرد، ترجیحا همراه با...:

اژدها وارد میشود،‌ ابد و یک روز،‌ من،‌ سینما نیمکت و ایستاده در غبار و سیانور.

و البته،‌ فروشندهی اصغر فرهادی که توی جشنواره نیست و شاید نگارِ رامبد جوان.

برای آن شبهایی که هدف اصلی، تفریح هست و دور هم جمع شدن،‌ این‎که فیلم چی باشد، زیاد مهم نیست... با در نظر گرفتن این اصل اساسی که وقت گذاشتن برای تماشای بعضی فیلمها،‌ توهین به خود است... البته منظورم «فقط» فیلمهای آقای دهنمکی نیست.

* امیدوارم فیلمهای دیگری هم باشند،‌ خارج از این لیستِ‌ کوچک،‌ که غافلگیرم کنند.

پ. ن.: این که پدیدهی بازیگری سریال شهرزاد،‌ پریناز ایزدیار،‌ توی فیلم ابد و یک روز درخشیده، نشانهی خوبیست. درخشیدن ستاره‎های شهرزاد، چیز غیرقابل‎انتظاری نیست. ولی این‎که پریناز ایزدیار که قبلا، هیچ‎گاه به چشم نیامده بود، آن‎قدر خوب از پسِ گاهی اوقات شیرین و دوست‎داشتنی کردنِ کسی که به خاطر رقیب و دشمنِ درجه یکِ شخصیت اصلی قصه بودن، طبق قواعدِ درام باید منفور باشد، برآمده، او را لایق عنوان پدیده‎ی سریالی که اکثر بازیگرانش خیلی خوب هستند، می‎کند.

پ. ن. 2: من هیچ‎کدام از فیلم‎های جشنواره را ندیده‎ام.

نظرات (۴)

موافقم با شما
شهرزاد از معدود فیلم های موفق این روزهای سینمای ایرانه
البته فیلمای خوب بازم هست
امیدوارم هروز بهتر بشه سینمای ما
پاسخ:
شهرزاد... سینما؟!
البته شهرزاد سریال خیلی خوبیه در مقیاس سریال‎های ما، ولی سریال رو نمی‎شه سینما نامید!
جالبیش اینجاست که فیلم های اسکار خیلی زودتر به دستمون می رسه تا جشنواره:))
ار جشنواره پارسال یه تعدادی مدنظرم بود برای دیدن که الان خاطرم نیست،نمی دونم اکران داشتن یا نه. باید دوباره در موردشون بخونم:)

* اولهای قصه نقش شیرین رو نمی پسندیدم و باهاش ارتباط برقرار نمی کردم چون برام تازگی داشت(فکر می کنم اخرین بار تو سریالی دیده بودمش که اونجا نقش ارومی داشت،وکیل بود و نقش مقابلش حمیدگودرزی بود فکر می کنم) ولی الان دوست دارمش. استایلش رو هم:)#
پاسخ:
آخه قوانین اکران در مورد اسکار با فجر خیلی فرق داره! فیلم‎هایی که توی رقابت اسکار قرار می‎گیرن باید حتما تا یه تاریخی قبل از اسکار اکران شده باشند، فیلم‎های جشنواره‎ی ما، اولین رونمایی‎شون توی همین جشنواره هست.
وقتی ساده و خنگ می‎شه، خیلی خوب می‎شه. یعنی خیلی خوب سادگی رو به نقشش اضافه کرده، توی شهرزاد.
من خیلی جریانات جشنواره امسال رو دنبال نکردم اما حتما ابد و یک روز رو می بینم بس که هر کس دید راضی بود!! در مورد اژدها وارد می شود اما مطمئن نیستم.
لیلی پریناز ایزدیار نیست؟
چرا همه شهرزاد می بینن اما من نه!! این انصافه این عدالته؟!
پاسخ:
من یادداشت‎های مربوط به جشنواره رو دنبال می‎کنم :)
یک کمی قبل از تو، بی‎تا بهم تذکر داد و تازه فهمید که من پریناز آخوندتبار رو با پریناز ایزدیار ترکیب کرده بودم! :))

البته، من به بقیه که شروع نکردن، توصیه می‎کنم صبر کنن آخراش شروع کنن به دیدن! بس که بدعادتمون کردن با تماشای پشت سر هم سریالا، این هفته‎ای یک قسمت دیدن سخته!
من از اون دسته ادمایی هستم که بشدت از منتظر بودن و توی صف ایستادن متنفرم ولی امسال به شدت دوست داشتم تهران میبودم و چندتا از این فیلم ها رو میرفتم میدیدم...باوجود همون صف های طولانی البته!
درخشیدن کاملا یه هویی ایزدیار برای منم عجیب بود میگم یه هویی چون اصلا نقش شیرین رو قبول ندارم...خیلی خیلی سخت با نقشش توی شهرزاد ارتباط میگیرم به خصوص وقتی گریه میکنه...البته بدجنس بودن ها رو خوب ایفا کرده...
پاسخ:
فکر کنم همه از منتظر موندن و توی صف ایستادن بدشون می‎یاد. ولی برای جشنواره باید هیجان‎انگیر باشه :)

من شیرین رو توی شهرزاد دوست ندارم. طبیعیه که دوست نداشته باشم. ولی خوبیش اینه که، کارگردان و نویسنده و بازیگر، زنی رو درآوردند که با وجودِ همه چیز، حتا توی خباثتش هم، می‎تونه شیرین باشه. زنی که ترس‎هاش، مثل یک نقابی روی صورتش قرار می‎گیره تا بد و بدجنس به نظر بیاد. ولی توی خلوتش، ضعیف و شکننده هست و این شکنندگی مخصوصا پیش پدر و ندیمه‎ش خودش را خیلی خوب نشون می‎ده. برای همینه که اون‎ها می‎تونند به خواست خودشون، به هر سمتی که می‎خوان، بکشونندش. هر کدوم با اهداف و سیاستِ خودشون... یکی از روی عشق و علاقه و اون یکی...
این که با وجودِ عشق بی حدش، وقتِ عصبانیت، گاهی از قباد متنفر می‎شه... نفرتی که خیلی زیاد دوام نداره و...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی