سطر هفتم

سطر هفتم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

بلوار پر درختِ ولیعصر تا ونک *

يكشنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۶، ۰۸:۴۲ ب.ظ

سرشب، هنوز توی کوچه بودم که Nora این ترانه‎ی تهرانِ شادی امینی رو برام فرستاد و گفت یاد من و شاید...

افتاده با شنیدنش. البته، شاید... مثل این ترانه غم و حسرت نداره و کسی قرار نیست کسی رو توی تهران جا بذاره ولی، ترانه رو دوست داشتم. احتمالا، کلی خاطره و حسرت برای خیلیها داره نه از تهران، که از هر شهر دیگهای که دورهی کارشناسی ـ اون دیوانهترین و پررنگترین سالهای جوانی ـ رو توی اون، دور از خانواده، گذرونده باشه.

این شهرِ «سکتهکردهی از هر دو پا فلج» و «وصله پینه شده با خطوطِ کج»، این «شهر خسته»، شهریست که من دوستش دارم. خیلی دوستش دارم.

تهرانِ شاید... غمگین بود؟

دلم میخواست تهرانِ شاید... رو سرخوش تصویر کرده باشم، مثلِ هجده‌سالگی...

تهرانِ این ترانه شاید شبیهِ تهرانِ شیواست... شاید شبیهِ بخشی از تهرانِ من باشه.

 

* تهران ـ شادی امینی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۳۰
لیلی

شاید...

نظرات (۲)

امروز یه خیابون پایین تر از از میدون ولیعصر، چندتا دختر دانشجو از من که داشتم از اونجا رد می شدم آدرس خیابون ولیعصر رو پرسیدن. وقتی بهشون گفتم همین جاییه که الان وایسادین با تعجب گفتن پس مغازه هاش کجاست؟ D: قشنگ معلوم بود از کسی پرسیدن و اومدن ولیعصرگردی.
خلاصه که پرسیدن چه جوری می تونن برن پارک ساعی و ونک کجا می شه و ...
منم دقیقا همون لحظات شیرین پرسش و پاسخ یاد شاید... و سارا بودم.
پاسخ:
خوش به حالشون. فکر کنم اولین تجربه‎ی ولیعصرگردی خیلی بکر و خوب باشه. هر چند ممکنه توی ذوقشون خورده باشه، ولی تجربه‎های بعدی حتما جبران خواهد کرد.
معمولا این جوریه. آدما وقتی از یک چیزی زیاد می‎شنون، انتظاراتشون بالا می‎ره. مخصوصا وقتی که در مورد ولیعصر حرف می‎زنیم، معمولا یک اون تعریفمون، بار یک عالمه نوستالژی رو هم به دوش می‎کشه. بار یک عالمه خاطره. که تا آدم خودش هم با اون خیابونِ بلند، خاطره‎ نسازه، شاید متوجه‎ش نشه. خاطره‎ حتما لازم نیست با کسی باشه. با خودِ خیابون هم می‎شه خاطره ساخت به نظرم. این قابلیت رو داره یعنی.
مخصوصا ونک تا تجریش...
نمی دونی چقدر به حال خوبشون و ذوق و شوقشون غبطه خوردم. اگه کار اداری نداشتم کاملا پتانسیلش بود که به بهانه ی راهنما بودن خودم رو بهشون بندازم. :))
آره... ولیعصر عزیز. حالا حالاها باهاش کار خواهند داشت و کیفش رو خواهند برد.
پاسخ:
حالا حالاها...
امیدوارم خاطره‎هایی خوبی براشون به جا بذاره...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی