سطر هفتم

سطر هفتم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

...

شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۵۶ ب.ظ

تشخیصِ مرده‎پرستی و دوز و کلک‎های حکومتی در آرژانتین، در حدی که آدم درست به خال بزند هنری نبود و مایه‎ی خوشحالیِ من نشد. در حقیقت، خیلی هم آسان بود؛ آینده‎ی آرژانتین چنان مصرانه زمانِ حال را تکرار می‎کند که تمرینِ پیشگویی، به هیچ وجه افتخاری ندارد.

من این قصه‎ی سالیانِ گذشته را از آن رو به دستِ ناشر می‎سپارم که بی‎اختیار از زبانِ آزادِ آن، حکایتِ عاری از نصایحِ اخلاقی آن، سودازدگیِ بوئنوس‌آیرسی‎اش لذت می‎برم، و نیز از آن رو که کابوسی که از آن زاده شد هنوز بیدار است و در خیابان‎ها پرسه‎ می‎زند.

+ از مقدمه‎ی خولیو کورتاسار برای امتحان نهایی

نظرات (۲)

سلام. 
یک سوال تخصصی.
دنبال یک ترجمه خوب از برادران کارامازوف بودم و با وبگردی ها به نتیجه خاصی نرسیدم. 
شما کدام ترجمه رو پیشنهاد می کنید.
پاسخ:
سلام
راستش من چند سال پیش قبل از خریدنش تحقیق کرده بودم و به این نتیجه رسیدم که ترجمه‎ی صالح حسینی رو بگیرم. و از نتیجه راضی بودم.
من ممنون از راهنمایی شما و حتما همزمان با لذت خواندن کتاب هم یادت می کنم.
پاسخ:
تنها توصیه‎ی من این هست که با آغازِ این کتاب مدارا کنید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی