سطر هفتم

سطر هفتم

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات

هفته‎های جان‎دار

جمعه, ۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۴:۴۶ ب.ظ

بعدازظهرهای پنج‎شنبه با تمامِ بعدازظهرهای دیگر فرق دارد؛ روشن و نقره‎ای است و بوی اتفاق‎های خوب و دقیقه‎های خوشبخت را می‎دهد؛ نرم و گرم و خواب‎آور است؛ مثلِ نشستن زیرِ کرسی مادربزرگ یا لم‎دادن به سینه‎های مهربانِ مادر.

روزهای هفته هر کدام شکل و رنگ و بوی خودشان را دارند؛ شنبه بدترکیب و تلخ و موذی است و شبیه به دخترِ ترشیده‎ی توباخانم: دراز، لاغر، با چشم‎های ریزِ بدجنس. یکشنبه ساده و خر است و برای خودش، الکی، آن وسط می‎چرخد. دوشنبه شکلِ آقای حشمت‎الممالک است: متین، موقر، با کت و شلوارِ خاکستری و عصا. سه‎شنبه خجالتی و آرام است و رنگش سبزِ روشن یا زرد لیمویی است. چهارشنبه خُل است. چاق و چله و بگو بخند است. بوی عدس‎پلویِ خوشمزه‎ی حسن‎آقا را می‎دهد. پنج‎شنبه بهشت است و جمعه دو قسمت دارد: صبح تا ظهرش زنده و پرجنب‎وجوش است؛ مثل پدر، پر از کار و ورزش و پول و سلامتی. رو به غروب، سنگین و دلگیر می‎شود، پر از دلهره‎های پراکنده و غصه‎های بی‎دلیل و یک‎جور احساسِ گناه و دل‎درد از پرخوری ظهر (چلوکباب تا خِرخِره) و نوشتنِ مشق‎های لعنتی و گوش‎ دادن به دِلی‎دِلیِ غم‎انگیزِ آوازی که از رادیو پخش می‎شود، و دقیقه‎شماری برای برگشتنِ مادر از مهمانی و همه جا قهوه‎ای تیره، حتا آسمان و درخت‎ها و هوا.


+ خاطره‎های پراکنده ـ گلی ترقی

 

پ. ن.: این اصلِ متنی هست که خلاصه و تحریف‎شده، و اغلب بدون اسم و آدرس، توی وبلاگ‎ها و شبکه‎های اجتماعی «پراکنده» شده. چقدر بده این جور مثله‎شدن و تحریف و بدون نام و عنوان شدنِ همه‎چیز توی این فضای نامتناهیِ گاهی به شدت ترسناک.  


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی